Yoga met Mira is voor iedereen

Het is heel gemakkelijk om mee te doen. De livestream yogalessen vinden plaats in Zoom. Je kunt de Zoom app instaleren op je telefoon of tablet, of naar de Zoom website gaan op je PC of laptop. 

Hoe werkt livestream yoga met Mira

Ik houd het graag simpel. Na je aanmelding via email of Wattsapp ontvangt je een betaalverzoek. Is dit voldaan dan ontvang je de link voor de les. Als je op de link klikt, kom je in de online wachtkamer van Zoom. Je kunt je mat alvast uitrollen en wachten tot de les begint.

Bij het inloggen wil ik je graag even zien. Daarna mag je, als je dat fijner vindt, je video uitdoen. Het voordeel van je video aan, is dat ik meekijk en de les op je af kan stemmen. Jouw geluid zal ik uit zetten zodat je alleen mij hoort en niet de deelnemers door elkaar. In tegenstelling tot het doen van een yogavideo zul je merken dat met mijn begeleiding je yogabeoefening snel beter zal gaan. De les is echt een kadootje voor jezelf. Niet alleen iets wat je doet. Mocht je na de les vragen hebben, dan neem ik de tijd voor je. 

Wat heb ik nodig voor yoga thuis?

Om een fijne yogaplek te creeën kun je een kaarsje aansteken, een yoga playlist van youtube of mirayoganl op Spotify opzetten, en rol je je mat uit.

Doe je regelmatig thuis yoga dan is het fijn om de volgende yogaprops te hebben:

  • yogamat 4-6mm dikte
  • yogablokken 2 stuks
  • yogariem
  • meditatiekussen

De lessen

Hatha yoga

In Hatha yoga is er aandacht voor ademhalingsoefeningen en de traditionele yogahoudingen. Het is een statische yogastijl in een rustig tempo om kracht, rust en ruimte te brengen in lichaam en geest.

Aandacht is op het zijn in de houdingen met je adem. Hierdoor is er meer ruimte voor alignement, bewuste ademhaling, en onderzoek in de houding. 

Flow of Vinyasa yoga

Door de houdingen met adem en transities te verbinden, flow je door de les. De adem, Ujjayi is rythmisch en klinkt als het ruisen van de zee. Het brengt een sensatie van ontspanning en focus bij wat je doet. Zo is een flow les een bewegende meditatie.

Yin yoga

In Yin yoga stretchen en versterken we het bindweesfsel, de botten en de gewrichten. We houden de poses lang vast met de spieren ontspannen. Dit houdt deze weefsels gezond en sterk en bevordert flexibiliteit en mobiliteit.

Yin yoga je een heerlijk gevoel van rust en laat je lichamelijk en geestelijk gezond, fit, sterk en bewust voelen.

Yin Yoga is een prima tegenhanger van een meer yang style yoga of workout of krachtsport. Maar ook in tijden van disbalans fysiek, mentaal of emotioneel, bij chronische klachten, burn-out en herstel van blessures kan yin yoga een weg terug zijn naar balans.

Adem & meditatie

Deze adem- en meditatieles is een leuke en fijne manier om een drukke dag af te sluiten en om weer even wat rust te vinden voor een goede nachtrust. We beginnen met ademhalingsoefeningen, gevolgd door meditatie en of een visualisatie. We maken ons hoofd leeg om zo een gevoel van rust en vrede te ervaren.